مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 13:502023-02-01سياسي

مردم ستون دین هستند


آیت الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر نقش مردم در حفظ دین، گفت: مردمی که انقلاب کردند و جنگ هشت ساله را با دادن شهید، جانباز و اسیر به پیروزی رساندند، - ستون دین هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیام تصویری که ظهر چهارشنبه در جشنواره بین المللی نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) پخش شد، با بیان اینکه بهترین راه برای معرفی امام علی (ع) بعد از قرآن و سخنان پیامبر، بیان نورانی خود امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه است، اظهار داشت: بر همه ما لازم است که نهج البلاغه و همه آنچه که از امام علی (ع) جمع آوری شده به کتاب درسی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از غربت امام علی (ع) بکاهیم و نهج البلاغه اصیل را مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین را باید با خطبه شناخت و نه به وسیله خطابه.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه علمیت کلام امام علی (ع) در خطبه هاست، اضافه کرد: خطابه ها بیشتر درباره مسائل اقتصادی، نظامی، اخلاقی یا حقوقی است و سید رضی در نهج البلاغه، خطابه ها را نقل کرده است.

وی به نامه امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: امام علی در این نامه نوشت که قرآن و اسلام به بند کشیده شده بود و هرچه خواستند به نام اسلام گفتند و عمل کردند، زمانی که زمام کار را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم ستون دین هستند

مردم ستون دین هستند