مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 15:452023-02-01پزشكي

مصرف بالای گوشت قرمز خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد


استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف بالای گوشت قرمز در هفته که بطور معمول کمتر از 200 گرم گوشت قرمز توصیه می شود، خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

- الهام تابش در گفت وگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ از سال 95 تاکنون خبر داد و اظهار داشت: امروزه با افزایش و شیوع سرطان روده بزرگ و کاهش سن ابتلاء مواجهیم که عوامل متعددی در بروز آن نقش دارد از جمله تغییر سبک زندگی، بی تحرکی، مصرف زیاد فست فود و گوشت قرمز، مشروبات الکلی و چاقی از ریسک فاکتور سرطان روده بزرگ است.

وی از اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در استان اصفهان همزمان با کشور خبر داد و افزود: در هر استانی یک شهرستان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح غربالگری انتخاب شد که در استان اصفهان، شهرضا انتخاب شد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به چگونگی اجرای طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح افراد نرمال بین 50 تا 70 ساله ای که سابقه فامیلی و ارثی از سرطان را نداشته باشند و افراد با ریسک متوسط جامعه از نظر این سرطان هستند، شناسایی شدند که بالغ بر 870 هزار نفر از جمعیت استان در این محدوده سنی مشمول طرح غربالگری می شدند.

وی گفت: از این تعداد بالغ بر 39 و نیم درصد در طرح غربالگری سرطان روده بزرگ شرکت کنند که در گام اول تست fit یا آزمایش خون مخف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بالای گوشت قرمز خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد

مصرف بالای گوشت قرمز خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد