مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-02پزشكي

ثبت هزار و 277 مورد سرطان در خراسان شمالی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق آخرین آمار بروز سرطان در خراسان شمالی هزار و 277 مورد بوده که از این تعداد 569 مورد (44 درصد) از سرطان ها در زنان و 708 مورد (55 درصد) از سرطان ها در مردان رخ داده است.

- محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد در هفته پویش ملی سرطان از اقدام ویژه دانشگاه برای شناسایی بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و اظهار کرد: غربالگری ویژه سرطان های پستان و روده بزرگ در مراکز بهداشتی و واحدهای تابعه آن انجام می شود.

وی گفت: غربالگری سرطان دهانه رحم نیز به برای جمعیت 50 هزار نفری از زنان شهر بجنورد آغاز می شود و با شناسایی بیماران برای دریافت خدمات درمانی سطح بعدی معرفی می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه معاینات اولیه تشخیص سرطان پستان در خانه های بهداشت توسط ماماها و بهورزان انجام می شود، افزود: در صورت تشخیص و شناسایی بیماران، این افراد برای دریافت خدمات به سطح بعدی سیستم ارجاع داده می شوند.

اکبری با بیان اینکه طبق آخرین آمار بروز سرطان در کشور، تعداد موارد جدید سرطان در سال 1397، 141 هزار و 641 مورد بوده است، ادامه داد: این میزان در خراسان شمالی هزار و 277 مورد بوده که از این تعداد 569 مورد (44 درصد) از سرطان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت هزار و 277 مورد سرطان در خراسان شمالی

ثبت هزار و 277 مورد سرطان در خراسان شمالی