مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:212023-02-05بين الملل

افزایش فشارهای آمریکا بر ترکیه


ایالات متحده فشارهای خود را بر ترکیه جهت محدود کردن صادرات محصولاتی به روسیه که امکان استفاده نظامی از آنها وجود دارد افزایش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ برایان نیلسون معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه داری امریکا در سفر به ترکیه در روزهای پنج شنبه و جمعه با مقامات این کشور دیدار و نگرانی های امریکا را درباره افزایش صادرات ترکیه به روسیه را که شامل کالاهای امریکایی می شود با آنان در میان گذاشته است.

این گزارش افزوده که مقامات امریکایی از ترکیه خواسته اند که در محدود کردن ارسال کالا به روسیه همکاری کند و هشدار داده اند که ده ها میلیون دلار کالای مشمول تحریم به روسیه می رسد که می تواند از آنها برای صنایع دفاعی خود و ادامه حملاتش به اوکراین استفاده کند.

نیلسون در سفر خود به استانبول با اتحادیه بانک های ترکیه دیدار و بررسی اجرای تحریم های بین المللی علیه روسیه را بررسی کرد.

این مقام سومین مقام بلندپایه وزارت خزانه داری آمریکاست که در یک سال گذشته با هدف افزایش فشار بر آنکارا برای کاهش صادرات به روسیه به ترکیه سفر کرده است.

وزارت خزانه داری امریکا نیز در بیانیه رسمی خود درباره سفر نیلسون به ترکیه، تأکید کرد که باید با جدیت برای رفع روزنه های دور زدن تحریم ها تلاش کرد و افزود که فروش املاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش فشارهای آمریکا بر ترکیه

افزایش فشارهای آمریکا بر ترکیه