مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 16:502023-02-05اقتصادي

آتش تغییر اقلیم بر خرمن گلستان/ از جابه جایی فصل ها تا بحران آب


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان با اشاره به عواقب تغییر اقلیم در استان گلستان، گفت: تغییر روند الگوی بارش یکی از مخاطرات تغییر اقلیم در استان است.

- ایسنا/گلستان معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان با اشاره به عواقب تغییر اقلیم در استان گلستان، گفت: تغییر روند الگوی بارش یکی از مخاطرات تغییر اقلیم در استان است.

محمد کردجزی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در طول 15 سال گذشته فراوانی تعداد خشکسالی ها در استان گلستان افزایش یافته طوری که طی این سال ها، هشت سال خشکسالی، چهار سال ترسالی و چهار سال نرمال را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: استان گلستان در سال های نرمال نیز سیل را تجربه کرده که این مهم نشان می دهد الگوی رفتاری بارش ها تغییر کرده و درحالی که در یک ماه بارش نداریم در طول یک الی دو روز با بارش های با شدت بالا مواجه می شویم که این مسئله بروز فرسایش، عدم ذخیره سازی آب ها و ایجاد رواناب و غیره را به دنبال دارد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان، تغییر روند الگوی بارش را یکی از مخاطرات تغییر اقلیم دانست و تأکید کرد: استان گلستان طی دو سال اخیر با خشکسالی دست وپنجه نرم کرده و در حال حاضر نیز با گذشت چند ماه از سال زراعی جدید میزان بارش های گلستان به جز آبان ماه ناچیز بوده و 15 درصد کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش تغییر اقلیم بر خرمن گلستان/ از جابه جایی فصل ها تا بحران آب

آتش تغییر اقلیم بر خرمن گلستان/ از جابه جایی فصل ها تا بحران آب