مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:152023-02-06سياسي

9 عاملی که پای مردم و مسئولان را به دادگستری ها باز می کند


افزایش اطلاعات حقوقی مردم و عمل به وظایف ذاتی و تکالیف توسط مسئولان در حیطه مسئولیتی خویش، موجب کاهش پرونده ها در دادگستری می شود.

- ایسنا/مرکزی رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: افزایش اطلاعات حقوقی مردم و عمل به وظایف ذاتی و تکالیف توسط مسئولان در حیطه مسئولیتی خویش، موجب کاهش پرونده ها در دادگستری می شود.

ابوالحسن شریفی شامگاه یکشنبه 16 بهمن ماه 1401 در جریان ملاقات مردمی با نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) فاز سه شهرک فجر ساوه اظهار کرد: قوای سه گانه در نظام اسلامی تکالیف و اختیاراتی دارند که قانون اساسی آنها را مشخص کرده و مکلف به عمل به وظایف خود هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از قوه قضاییه را دادگستری تشکیل می دهد، افزود: اصل 156 قانون اساسی وظایف قوه قضاییه را مشخص کرده است که از جمله این وظایف می توان به موضوعاتی نظیر تظلم خواهی، احیای حقوق عامه، حسن اجرای قانون، پیشگیری از وقوع جرم و .

اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه شاهد افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی هستیم، اظهار کرد: بسیاری از افراد جامعه مطالبات خود را در دستگاه قضایی مطرح می کنند در حالیکه وظایف سایر دستگاه هاست و اگر هر مسئولی به وظایف قانونی خود عمل کند قطعا شاهد کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه عدلیه خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 عاملی که پای مردم و مسئولان را به دادگستری ها باز می کند

9 عاملی که پای مردم و مسئولان را به دادگستری ها باز می کند