مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 19:502023-02-06سياسي

ایران 4 برابر کره جنوبی پارک فناوری دارد / با ساختمان سازی محتوا تولید نمی شود


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریس جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد GDP کره جنوبی بر اساس اقتصاد دانش بنیان است،در حالی که تنها 18 پارک فناوری دارد، - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریس جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد GDP کره جنوبی بر اساس اقتصاد دانش بنیان است،در حالی که تنها 18 پارک فناوری دارد، گفت: اما در حال حاضر در ایران 70 پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، دکتر دهقانی فیروزآبادی امروز در مراسم آغاز بکار طرح شهید احمدی روشن که در دانشگاه تهران برگزار شد، دانشگاه ها را به دو دسته آموزش محوز و پژوهش محور تقسیم کرد و افزود: 20 تا 30 سال قبل دنیا با یک تغییر پارادیمی روبرو شد؛ چرا که آن زمان، دانشگاه ها اقدام به تربیت دانشجویان برای استخدام شدن می کردند اما اکنون دانشگاها کارآفرین شده اند.

وی با بیان آنکه از آن زمان حوزه فناوری پررنگ شد و دانشگاههای نسل سوم فعالیت خود را آغاز کردند، دامه داد: از این به بعد، دوره های کارشناسی تبدیل به دوره های شتابدهی، دوره های ارشد تبدیل به مراکز رشد و دوره های دکتری تبدیل به پارک علم و فناوری شدند.

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 درصد GDP کره جنوبی بر اساس اقتصاد دانش بنیان است، در حالی که تنها 18 پارک فناوری دارد، گفت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران 4 برابر کره جنوبی پارک فناوری دارد / با ساختمان سازی محتوا تولید نمی شود

ایران 4 برابر کره جنوبی پارک فناوری دارد / با ساختمان سازی محتوا تولید نمی شود