مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 08:202023-02-07پزشكي

پویش وزارت بهداشت برای درمان رایگان «سل»


رییس اداره کنترل سل و جذام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اقدامات اخیر برای غربالگری مبتلایان سل را تشریح کرد و گفت: اگر فردی مشکوک به سل باشد با آزمایشات و رادیوگرافی رایگان تحت بررسی قرار می گیرد و در صورتی که مشخص شود بیمار است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مهشید ناصحی در گفت وگو با ایسنا، درباره غربالگری سل ذیل اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی، گفت: نکته مهم این است که این بسیج تنها به اتباع غیرایرانی محدود نمی شود، یعنی 30 تا 40 درصد افرادی که در این پویش ممکن است تحت پوشش واکسیناسیون یا بیماریابی سل قرار گیرند، ایرانی هستند.

وی افزود: برآورد ما این است که یک چهارم تا یک پنجم جمعیت کشور، یک زمانی از زندگی خود از ابتدای تولد تا سن فعلی، میکروب سل وارد بدن آنها شده است، اما وقتی میکروب سل وارد بدن فردی شود فقط 5 تا 10 درصد احتمال دارد که در طول عمرش زمانی که سیستم ایمنی اش ضعیف می شود، میکروب از حصار دفاع ایمنی بدن خارج شده، تکثیر شود و بیماری ایجاد کند.

او تاکید کرد: بر این اساس ما به دنبال این هستیم که چه جمعیت هایی هستند که اگر میکروب سل در بدن آنها وجود داشته باشد، استعداد بروز بیماری بیشتری دارند؟ یعنی چه کسانی هستند که احتمالا سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر از جامعه عمومی است؟ گروه هایی از این افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش وزارت بهداشت برای درمان رایگان «سل»

پویش وزارت بهداشت برای درمان رایگان «سل»