مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 08:052023-02-08اقتصادي

دامداری ها مقصد صدف کوهی گلستان/ ذخیره گاه خاورمیانه تاراج می شود


با وجود آنکه گلستان تنها استان برخوردار از معادن صدف کوهی در کشور است اما برای فرآوری و ایجاد ارزش افزوده این ماده معدنی، اقدام موثر اجرایی نشده و خام فروشی گوش ماهیان ادامه دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اعظم محبی: گلستان از نظر برخورداری ذخایر طبیعی و معدنی از جمله استان های حائز اهمیت کشور بوده که برخی از این ذخایر طبیعی مانند زغال سنگ و یُد با حمایت سرمایه گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی مورد استحصال و بهره برداری قرار گرفته و این معادن زمینه اشتغال هزاران نفر و درآمدزایی ارزی و ریالی را به همراه داشته است.

اما برخی از ذخایر مانند نفت و گاز و یا صدف کوهی کمتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته که لازم است در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت ها، از استحصال و فرآوری این معادن غفلت نشود.

معادن صدف کوهی که از ذخایر طبیعی و معدنی محسوب می شود، در خاورمیانه کم نظیر بوده اما علیرغم ظرفیت بالای این معادن و استحصال آسان آن، استفاده از این ماده صرفاً به شکل خام فروشی است.

صدف کوهی با بررسی و فرآوری می تواند در ایجاد اشتغال، تامین مواد اولیه صنایع دیگر، ارزش افزوده، صادرات و ارزآوری نقش مهمی داشته باشد.

به گفته کارشناسان و بهره برداران، صدف کوهی، در صنایعی از جمله داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ سازی، کارخانه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداری ها مقصد صدف کوهی گلستان/ ذخیره گاه خاورمیانه تاراج می شود

دامداری ها مقصد صدف کوهی گلستان/ ذخیره گاه خاورمیانه تاراج می شود