مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 11:202023-02-08سياسي

آموزش 6 هزار مصلح و فعالیت 14 اورژانس قضایی کرمان در کشور نمونه است


دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از آموزش 6 هزار مصلح و فعالیت 14 واحد اورژانس قضایی در استان کرمان به عنوان نمونه کشوری و در نوع خود بی نظیر نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل حسن زاده پیش از ظهر امروز در ششمین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان اظهار داشت: ابتکار عمل و برخورداری دستگاه قضایی استان کرمان از توان علما، ریش سفیدان و متنفذین در حل مشکلات مردم مطلوب  است تا کارنامه قضایی استان کرمان در صدر جدول قرار گیرد و امیدواریم این اقدامات انجام شده برای سایر استان ها الگو شود.

وی بیان داشت: گاهی 100 سال تجربه قضایی از مرحله دادسرا تا تجدیدنظر در دادگاه ها صرف می شود تا یک پرونده به نتیجه رسد و این در حالی است که اگر حل شود هم ظاهر قضیه حل شده و کینه ها باقی می ماند اما بزرگان طوایف کاری می کنند که رفع خصومت بین افراد به معنای واقعی محقق می شود.

 دادیار دیوان عالی کشور ادامه داد:  تفاوت داوری، میانجی گری و صلح وسازش با قضاوت در این است که قضاوت در توزین و وزن کشی دلایل موجود به وجود می آید، اما صلح وسازش عمق مطلب را مورد توجه قرار می دهد و خصومت به معنای واقعی رفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش 6 هزار مصلح و فعالیت 14 اورژانس قضایی کرمان در کشور نمونه است

آموزش 6 هزار مصلح و فعالیت 14 اورژانس قضایی کرمان در کشور نمونه است