مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 22:002023-02-08فرهنگي

اشعار استاد شهریار شعر ترکی را زنده کرد/ شهریار حلقه وصل تمام فرهنگ های ایرانی


سرزمین پهناور ایران مهد علم و خرد ورزی با پیشینه ای طولانی، پذیرای بسیاری از دانشمندان، علما و فرهیختگان بوده و تاریخ بر این موضوع گواهی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، نصرالله زاده چهارشنبه در نشست جشنواره نشان علمی و فرهنگی شهریار اظهار داشت: سرزمین پهناور ایران مهد علم و دانش و خردورزی است و بستر ظهور و بروز بسیاری از علما و ادبا و دانشمندان بوده و ترکیبی معجون از اقوام، فرهنگ ها و زبان های مختلف است که صده های طولانی با مسالمت و به نیکی کنار هم زندگی کرده اند و اکنون ما میراث دار ایرانی متحد با تکثر و تنوع فرهنگی و قومی هستیم و در عین این تکثر، وحدت و استقلال خود را حفظ کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه عده ای قلیل به دنبال خدشه دار کردن این اتحاد هستند، ادامه داد: به تبریز افتخار می کنیم، تبریزی که علما، شعرا، رشید مردان و سلحشورانش در تاریخ از آذربایجان و کل ایران و استقلال آن حراست کرده اند و به گفته رهبری آذربایجان سر ایران است و تبریز مانند نگینی بر تارک ایران می درخشد و شهریار نیز نگین شعر و ادب معاصر فارسی است و اشعار ترکی وی نیز این شاخه ادبی را احیا کرده و وسعت بخشیده است.

رییس دانشگاه تبریز از شهریار به عنوان حلقه وصل تمام فرهنگ های ایرانی نام برد و افزود: البته برخی با اغراض سیاسی و بی توجه به آموزه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعار استاد شهریار شعر ترکی را زنده کرد/ شهریار حلقه وصل تمام فرهنگ های ایرانی

اشعار استاد شهریار شعر ترکی را زنده کرد/ شهریار حلقه وصل تمام فرهنگ های ایرانی