مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 22:152023-02-08اقتصادي

بهره وری مراتع استان سمنان افزایش می یابد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با مجموعه ای از تدابیر اتخاذشده، بهره وری مراتع این استان افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در جلسه پایش مراتع استان سمنان گفت: اجرای عملیات اصلاحی و احیایی در قالب اجرای پروژه های بیولوژیک در مراتع استان سمنان پیگیری می شود.

وی بیان کرد: این امر عامل حفظ و توسعه پوشش گیاهی و ضامن تولید مستمر علوفه در مراتع است که در قالب طرح های مرتع داری مصوب شده است.

مرادی حقیقی افزود: به منظور بهره برداری اصولی و مدیریت علمی مراتع، طرح های مرتع داری با پیش بینی عملیات اصلاحی و احیایی و در قالب اجرای عملیات بیولوژیک ازجمله کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری و همچنین برنامه مدیریتی در خصوص نحوه چرای دام، تهیه، تصویب و احاله اجرا می شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت زمان ورود و خروج دام و ظرفیت چرای دام در کنار اجرای عملیات اصلاحی و احیایی ضامن بهره برداری اصولی از مراتع و حفظ و تقویت پوشش گیاهی است، افزود: به منظور مدیریت چرای دام در مراتع، با بازدید از مراتع توسط اکیپ های یگان حفاظت در بازه زمانی ییلاق و قشلاق، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره وری مراتع استان سمنان افزایش می یابد

بهره وری مراتع استان سمنان افزایش می یابد