مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-09سياسي

بهره برداری از طرح بهسازی و مرمت آب انبار قاجاری روستای نهرآباد شهرستان چناران


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از افتتاح بهسازی و مرمت آب انبار روستای نهرآباد این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران از افتتاح بهسازی و مرمت آب انبار روستای نهرآباد این شهرستان خبر داد.

محمد طاهریان مقدم در گفت و گو با ایسنا افزود: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات فاز یک بهسازی و مرمت و استحکام بخشی آب انبار روستای نهرآباد شهرستان چناران با حضور امام جمعه و نماینده و فرماندار شهرستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه قدمت این بنا حدوداً به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی بر می گردد، اظهار کرد: این آب انبار تاریخی بنایی خشتی و مستطیل شکل وامدار از هنر معماری اصیل ایرانی اسلامی به جای مانده از اواخر دوره قاجاریه است که برفراز و مجاور آن مسجد این روستا قرار گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران بیان کرد: کنگره های آن زیبا و سادگی خاص این آب انبار حکایت از قدمت این بنای منحصر به فرد در این منطقه دارد که روزگاری مظهرآبادی روستای نهرآباد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک آب انبار تاریخی روستای چناران با اعتبار 700 میلیون ریال مرمت و بهسازی و استحکام بخشی شده است، این عملیات شامل نورپردازی، پاک سازی، بندکشی، تعویض آجرهای فرسوده و مرمت و استحکام بخشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از طرح بهسازی و مرمت آب انبار قاجاری روستای نهرآباد شهرستان چناران

بهره برداری از طرح بهسازی و مرمت آب انبار قاجاری روستای نهرآباد شهرستان چناران