مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 11:202023-02-10اجتماعي

روایت زندگی یک معلم در دوران پهلوی


شهید احمد عطاآفرین در ساعت هشت صبح روز جمعه، ششم بهمن ماه سال 1357 در میدان شهرداری رشت بر اثر اصابت سه گلوله و ضربه بیل مأموران رژیم پهلوی به شهادت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید احمد عطا آفرین در سوم آذر ماه 1334 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهر رشت دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی و طفولیت را در کنار خانواده سپری کرد و با توجه به علاقه فراوان به کسب علم دانش راهی مقطع ابتدایی شد و بعد از آن مراحل تحصیلی را یکی از پس دیگری پشت سر گذاشت و موفق شد مدرک کاردانی را دریافت کند.

شیوه ترک تحصیل او به این گونه بود که در سال 1356 و زمانی که تظاهرات مردمی علیه رژیم منحوس پهلوی اوج گرفته بود، ایشان را از دانشگاه تبریز اخراج کردند، پس از آن او به عنوان دبیر ادبیات در بخش لشت نشاء شهرستان رشت مشغول به تدریس شد.

وی بنا به سنت پیامبر اکرم (ص) در سال 1355 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 18 ماهه یک دختر شد، که آن دختر نیز مانند پدر خود اکنون معلم است و از لحاظ رفتاری نیز شباهت بسیار زیادی با پدر خود دارد.

او اهل تجملات نبود و رفتار او در محیط خانه نیز نمونه ای بارز از اخلاق حسنه بود، توجه به قشر نیازمند از دیگر رفتارهای شاخص آقا احمد بود که در این راستا نیمی از حقوق خود را صرف کمک به فقرا می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت زندگی یک معلم در دوران پهلوی

روایت زندگی یک معلم در دوران پهلوی