مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 بهمن 1401 ساعت 14:252023-02-11سياسي

اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر اینکه امنیت غذایی به اندازه امنیت ملی اهمیت دارد، گفت: توزیع نهال در مراسم 22 بهمن حالتی نمادین و تمرینی دارد تا دولت و مردم با مشارکت یکدیگر این فعالیت گسترده را آغاز کنند.

- عباسعلی نوبخت در گفت و گو با ایسنا درباره روز 22 بهمن و اهمیت آن اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد حماسه آفرینی بزرگ و بسیار باشکوه مردم هستیم که تضمین کننده امنیت ملی کشور است.

وی ادامه داد: در این روز نیز وزارت جهاد و کشاورزی به واسطه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تاکید بر اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی نهال هایی را در میان مردم توزیع کرده است.

دولت قصد دارد تا طی یک برنامه چهارساله یک میلیارد اصله نهال تولید و با مشارکت مردم کاشته شود و با توجه به اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری متولی امنیت زیستی کشور است، امور مربوط به کاشت نهال بر عهده این سازمان است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: حدود 5000 نهال تولید و فراهم شد تا در این روز باشکوه در مسیر راهپیمایی در اختیار مردم قرار گیرد.

به این دلیل مشارکت مردم در این زمینه اهمیت دارد که مردم ایران از قدیم سابقه نهالکاری داشته اند و مستندات تاریخی نیز نشان می دهند که مارکوپولو نیز در سفری در ایران در سفرنامه خود از نهالکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی

اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی