مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 17:092023-02-12سياسي

فهرست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان جمع آوری شد


طرح« فهرست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان» در گروه پژوهشی متون دوران اسلامی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون به انجام رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نادر کریمیان سردشتی عضو هیأت علمی پژوهشگاه و مجری طرح 23 بهمن 1401 با اعلام این خبر گفت: اهمیت تهیه فهرست نسخه های خطی در حوزه های جغرافیایی بر همگان روشن است.

او افزود: در این پژوهش برای یافتن منابع جغرافیایی، تاریخی، سفرنامه ها و زبان و فرهنگ و ادبیات بلوچستان و سیستان به صدها منبع مراجعه و آنچه در این پژوهش انجام شده در اصل حاصل این جستجو بوده، تا بتوان آگاهی های ارزشمندی را در دو حوزه نسخه شناسی و کتاب شناسی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان به دست دهیم.

کریمیان سردشتی تصریح کرد: این پژوهش در دو مرحله اطلاعات نسخه های خطی و کتاب شناسی منابع چاپی انجام شده که  هر عنوان یا مدخل حاوی اطلاعات نسخه شناسی و کتاب شناسی است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه، با بیان اینکه در نسخه شناسی از نام کتاب و نام نگارنده تا محل نگهداری و تعداد برگ و کاتب و رقم همه در آن ثبت و ضبط شده است، اظهار کرد: در فهرست نسخه ها حتی المقدور تمامی منابع فهرست نسخ خطی دیده شده تا آنچه باقی مانده، از میراث مکتوب در این پژوهش گزارش شود که اکثر نس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان جمع آوری شد

فهرست نسخه های خطی حوزه مطالعات سیستان و بلوچستان جمع آوری شد