مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 بهمن 1401 ساعت 20:252023-02-12پزشكي

حدود 8 هزار و 500 نفر بر اثر زلزله در سوریه جان باختند


سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا کنون در زلزله سوریه حدود حدود 8 هزار و 500 نفر جان باخته اند که احتمال افزایش شمار جان باختگان نیز وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مدیر سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه حدود 8 هزار و 500 نفر بر اثر زلزله در سوریه جان خود را از دست دادند، عنوان کرد که با طرف سوری درباره ارسال نیازهای ضروری پزشکی و انسانی برای آسیب دیدگان زلزله گفتگو کرده است.

وی افزود: شرایط در سوریه بسیار سخت است و ما نگران شیوع بیماری های مسری مثل وبا و سرخک هستیم، امکان ارسال کمک به این کشور محدود است و این امر بر سلامتی و بهداشت زلزله زدگان تاثیر می گذارد.

مدیر سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: تلاش می کنیم کمک ها را به همه نیازمندان در شمال غرب سوریه برسانیم و در حال حاضر اولویت با ممانعت از شیوع بیماری های مسری است، زیر ساخت های بهداشتی در این منطقه بسیار ضعیف است ما نیاز به همه مسیرها برای ارسال کمک به نیازمندان داریم.

این در حالی است که حسن الغباش وزیر بهداشت دولت سوریه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در مناطق تحت کنترل دولت به 1414 کشته و 2349 مجروح رسید.

وی افزود: ما دستور ارسال کمک های پزشکی و امدادرسانی به همه شهروندان سوری در تمام خاک سوریه را دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 8 هزار و 500 نفر بر اثر زلزله در سوریه جان باختند

حدود 8 هزار و 500 نفر بر اثر زلزله در سوریه جان باختند