مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 20:502023-02-13سياسي

رشد 75 درصدی خودکفایی در تولید دارو ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار نصرالله فتحیان امروز در نشست خبری برگزاری کنگره شهدای داروسازی، با اشاره به مجاهدت های کادر درمان در شرایط بحرانی اظهار کرد: - مدیرعامل گروه دارویی برکت با اشاره به این که در اوایل انقلاب تنها 20 درصد دارو ها داخل کشور تولید می شد، گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد دارو ها داخل کشور تولید می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار نصرالله فتحیان امروز در نشست خبری برگزاری کنگره شهدای داروسازی، با اشاره به مجاهدت های کادر درمان در شرایط بحرانی اظهار کرد: اعضای کادر درمان در دوران دفاع مقدس بیش از 50 بیمارستان صحرایی و 1000 اورژانس صحرایی را در معرکه نبرد برپا کردند و از مطب های خود به جبهه ها آمدند.

وی افزود: در تمام جنگ ها مجروحین را به نزد متخصصین می بردند، اما در دفاع مقدس، پزشکان و متخصصین در جبهه حاضر شدند و بیش از 100 هزار عمل جراحی حیات بخش در خطوط مقدم در بیمارستان ها و اورژانس های صحرایی انجام شد.

رییس پنجمین کنگره شهدای داروسازی ادامه داد: داروسازی کشور در چند مرحله خوش درخشید.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت های چندملیتی در ایران وجود داشتند و در تولید مواد اولیه و دارو ها خودکفا نبودیم و این شرکت ها نیز دارو را با قیمت بسیار بالایی به دست مردم می رساندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 75 درصدی خودکفایی در تولید دارو ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی

رشد 75 درصدی خودکفایی در تولید دارو ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی