مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 09:452023-02-14بين الملل

جزییات توافقات حملی نقلی ایران با چین


وزیر راه و شهرسازی همراه با برخی از اعضای کابینه به چین سفر کرده است؛ از جمله موضوعاتی که قرار است در این سفر مورد توافق قرار گیرد احیای راه ابریشم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ؛ ایران از لحاظ جغرافیایی در اتصال شرق و غرب از موهبت طبیعی برخوردار است .

ایران مستقیم یا با واسطه بین کشورهای چین، هند، پاکستان، دریای مدیترانه، دریای سیاه، ترکیه، اروپا، روسیه، کشورهای CIS و کشورهای جنوب خلیج فارس قرار دارد.

بعضی از این کشورها مثل ترکیه و عربستان رقبای منطقه ای ایران و بعضی دیگر مثل چین و هند و پاکستان دارای تنش های تاریخی با هم هستند.

ایران می تواند مرکز مهم تبادل کالا؛ انرژی و خدمات بین کشورها باشد اما پیش نیاز آن خروج از انزوای تحمیل شده و خود خواسته توسط توسط دشمنان، رقبای منطقه ای و کاسبان تحریم و تنش زدایی با کشورهای منطقه و جهان است.

راه های اصلی ا رتباط چین و اروپا در حال حاضر سه راه ریلی اصلی بین چین و اروپا وجود دارد: راه شمالی که از چین شروع شده و با گذر از مغولستان و روسیه به اروپا می رسد (مسیر قهوه ای)؛ راه میانی که از چین شروع شده و پس از گذر از قزاقستان و روسیه به اروپا می رسد (مسیر زرد رنگ)؛ راه جنوبی که از چین شروع شده و پس از گذر از کشورهای آسیای میانه به ایران می رسد و به سوی ترکیه و اروپا ادامی می یابد (مسیر قرمز تیره) ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافقات حملی نقلی ایران با چین

جزییات توافقات حملی نقلی ایران با چین