مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-14بين الملل

گزارش سازمان ملل: به طور کلی «سیف العدل» به عنوان رهبر القاعده شناخته می شود


کارشناسان سازمان ملل می گویند، نقطه نظر غالب در میان کشورهای عضو این است که رهبری القاعده به دست «سیف العدل» رسیده که مسوول امور امنیتی «اسامه بن لادن» بود و برخی از هواپیماربایان دخیل در حمله 11 سپتامبر به آمریکا را آموزش داد.

- کارشناسان سازمان ملل می گویند، نقطه نظر غالب در میان کشورهای عضو این است که رهبری القاعده به دست سیف العدل رسیده که مسوول امور امنیتی اسامه بن لادن بود و برخی از هواپیماربایان دخیل در حمله 11 سپتامبر به آمریکا را آموزش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیئت کارشناسان در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد که روز دوشنبه منتشر شد، گفتند که با این حال هیچ اعلامیه ای مبنی بر جایگزینی سیف العدل با ایمن الظواهری که در ماه اوت گذشته در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در کابل کشته شد، اعلام نشده است.

این گزارش می گوید: اما در بحث های نوامبر و دسامبر، بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل معتقد بودند که سیف العدل هم اکنون به عنوان رهبر دوفاکتو و بی رقیب این گروه عمل می کند.

در این بیانیه آمده است که ارزیابی ها در مورد اینکه چرا رهبری العدل اعلام نشده، متفاوت است.

کارشناسان گفتند که برخی از کشورها احساس می کنند که حضور الظواهری در کابل باعث شرمساری حاکمان طالبان در این کشور شده است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان ملل: به طور کلی «سیف العدل» به عنوان رهبر القاعده شناخته می شود

گزارش سازمان ملل: به طور کلی «سیف العدل» به عنوان رهبر القاعده شناخته می شود