مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-14بين الملل

آلمان: درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو باید بدون فوت وقت تایید شود


وزیر خارجه آلمان از ترکیه و مجارستان خواسته تا راه را برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو فراهم کنند و گفته که از تمامی اعضای ائتلاف انتظار دارد تا درخواست های استکهلم و هلسینکی را بدون فوت وقت مورد تایید قرار دهند.

- وزیر خارجه آلمان از ترکیه و مجارستان خواسته تا راه را برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو فراهم کنند و گفته که از تمامی اعضای ائتلاف انتظار دارد تا درخواست های استکهلم و هلسینکی را بدون فوت وقت مورد تایید قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در یک نشست خبری با پکا هاویستو، همتای فنلاندی گفت، عضویت دو کشور فنلاند و سوئد در ناتو به صورت کلی باعث تقویت ائتلاف می شود و این دو کشور باید با هم به ناتو ملحق شوند.

پس از آنکه روسیه در 24 فوریه سال گذشته میلادی به اوکراین حمله کرد، فنلاند و سوئد درخواست هایشان را برای عضویت در ناتو اعلام کرده و گفتند که می خواهند دست در دست هم، به ائتلاف ملحق شوند اما درحالیکه بسیاری از کشورهای ناتو برای عضویت این دو کشور چراغ سبز نشان داده اند، ترکیه و مجارستان هنوز این مساله را تایید نکرده اند.

آنکارا در ماه جاری میلادی اعلام کرد که از درخواست فنلاند برای عضویت در ناتو حمایت می کند اما به ویژه از استکهلم می خواهد تا خط مشی ای سختگیرانه تر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو باید بدون فوت وقت تایید شود

آلمان: درخواست عضویت فنلاند و سوئد در ناتو باید بدون فوت وقت تایید شود