مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:472023-02-14سياسي

به دنبال جهش تولید در اراضی دیم هستیم


رییس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی گفت: در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی سه پیام برای مباحث پایداری آب مطرح شده که شامل انقلاب بهره وری، - الگوی کشت و جهش تولید در اراضی دیم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین دهقانی سانیج روز سه شنبه 25 بهمن در مراسم افتتاح نخستین کنگره ملی فنی و مهندسی کشاورزی که در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج برگزار شد، با اشاره به بخشی از برنامه های این کنگره اظهار کرد: در طول برگزاری این کنگره 17 نشست علمی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: پایش و بررسی اثربخشی تکنیک های به زراعی و به نژادی برای کاهش آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، راهکارهای افزایش بهره وری آب در اراضی شالیزاری با تاکید بر کشت مستقیم در بستر خشک و جایگاه مطالعات اجتماعی و ترویج و آموزش کشاورزی در بهبود بهره وری آب کشاورزی بخشی از محور نشست های این کنگره است.

دهقانی سانیج در ادامه با اشاره به اینکه اهمیت بهره وری و کارآرایی مصرف بهینه آب موضوعی است که از سال ها پیش در مقالات جهانی به آن پرداخته شده، گفت: از سال 1997 نگاه به آب و جنس تولید در جهان در دستور کار قرار گرفت که در آن زمان هشت حوضه آبخیز در کل جهان به صورت پایلوت انتخاب شد و یونیسف و سازمان ملل حمایت مالی آن را عهده دار شدند که یکی از این حوضه ها کرخه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال جهش تولید در اراضی دیم هستیم

به دنبال جهش تولید در اراضی دیم هستیم