مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:252023-02-14بين الملل

ابراز نگرانی شدید واشنگتن از یک ادعا؛ کودتایی به دست پوتین!


ادعای رییس جمهور مولداوی درباره نقشه همتای روسی وی برای سازماندهی یک کودتا در مولداوی، ابراز «نگرانی شدید» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا را در پی داشت.

- ادعای رییس جمهور مولداوی درباره نقشه همتای روسی وی برای سازماندهی یک کودتا در مولداوی، ابراز نگرانی شدید سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا را در پی داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، مایا ساندو، رییس جمهور مولداوی در اظهاراتی مدعی شده که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در حال برنامه ریزی یک کودتا در مولداوی بوده و قصد دارد برای این کار، از خرابکاران خارجی استفاده کرده و ساختار سیاسی این کشور را برهم بزند؛ ادعایی که واکنش و ابراز نگرانی عمیق جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به همراه داشت.

ساندو گفت: در نقشه روس ها افراد خرابکار و آموزش دیده نظامی در پوشش غیرنظامیان، انجام اقدامات خشونت آمیز، حمله به ساختمان های دولتی و گروگان گیری وجود دارد.

در گزارش هایی که شرکای اوکراینی به ما داده اند، مکان و موقعیت لجستیکی این اقدامات براندازانه مشخص شده و علاوه بر این، در این توطئه خارجی ها برای اقدامات خشونت آمیز به کار گرفته خواهند شد.

سرویس اطلاعاتی مولداوی نیز تایید کرده که اوکراین اسنادی حاوی جزییات توطئه ادعایی روسیه به دست آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی شدید واشنگتن از یک ادعا؛ کودتایی به دست پوتین!

ابراز نگرانی شدید واشنگتن از یک ادعا؛ کودتایی به دست پوتین!