مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 16:162023-02-14اجتماعي

مدیریت بحران حلقه مفقوده زلزله خوی/نبودبانک اطلاعاتی جامع وهوشمند


بیش از دو هفته از زمین لرزه در خوی می گذرد اما هنوز مردم این شهرستان نه تنها به خانه هایشان برنگشته اند بلکه توزیع نامناسب اقلام زیستی در سرمای زمستان تبدیل به چالشی بزرگ شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- سکینه اسمی: به دلیل وضعیت جغرافیای ایران و به تبع آن آذربایجان غربی، این سرزمین پیوسته در معرض تهدید وقوع زلزله های بزرگ و کوچک بوده و هست، موقعیت خاص جغرافیایی به همراه قرار گرفتن در کمربند زلزله آلپ-هیمالیا، استقرار تعداد زیادی از نواحی روستایی و شهری در امتداد پای کوه ها، دشت ها و جلگه ها زمینه بروز مخاطرات طبیعی (سیل، زلزله، رانش، ریزش، لغزش، خشک سالی، بهمن و …) در استان آذربایجان غربی فراهم ساخته است.

بر اساس طرح نقشه پهنه بندی زلزله بیش از 60 درصد استان در محدوده خطر قرار دارد و از شهرهای استان خوی، سلماس، پیرانشهر، ربط، باروق، کشاورز، چهاربرج، سیلوانا، امیرآباد، سرو، سیه چشمه، قره ضیاالدین و 727 روستا هم اکنون بر روی خط گسل واقع شده اند.

از گسل هایی که آذربایجان را تحت تأثیر قرار می دهند، گسل شمال تبریز است که فعال ترین گسل در آذربایجان محسوب شده و شدیدترین زلزله در آن در سال 1158 هجری شمسی رخ داده است، گسل سد مهاباد که در بخش جنوبی دریاچه ارومیه و شمال شهرستان مهاباد گسترده شده است و گسل سلماس که در نزدیکی شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بحران حلقه مفقوده زلزله خوی/نبودبانک اطلاعاتی جامع وهوشمند

مدیریت بحران حلقه مفقوده زلزله خوی/نبودبانک اطلاعاتی جامع وهوشمند