مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 17:402023-02-14اقتصادي

الزامات خروج خودروسازان بزرگ از زیان چیست؟


در ادامه به الزامات خروج خودروسازان بزرگ از زیان اشاره شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گروه بهمن، مهمترین دلیل زیان انباشته 150 هزار میلیارد تومانی (همت) خودروسازان بخش دولتی ساختار مدیریتی این مجموعه است.

البته در ادوار گذشته بارها وزرای صمت مساله کاهش تصدی گری دولت در اداره ایران خودرو و سایپا خیز برداشته اند اما هربار به دلیل کارشکنی های ساختاری، جنجال آفرینی های رسانه ای و اهرم فشار ذی نفعان این تلاش ها ناکام مانده و موضوع به بایگانی رفته است.

فاطمی امین وزیر کنونی صمت، که بیشتر به عنوان وزیری خودرویی شناخته می شود تا معدن و …، تلاش کرده به دور از هیاهو، نقش آفرینی دولت را در دو خودروسازی بزرگ پیگیری کند؛ اقدامی که بدون تردید هجمه سنگینی را علیه تیم وزیر وارد خواهد کرد و امید است این وزارتخانه بتواند در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرط لازم تداوم این روند، ایستادگی وزارت صمت در برابر صاحبان منافع تصدی گری دولت در این دو شرکت بزرگ است.

وزیر صمت و تیم او به خوبی می دانند که سیاست کلی نظام در خصوصی سازی، منافع بلند مدت صنعت کشور و توسعه خودروسازی در گرو کاهش دخالت دولتی ها در اداره این خودروسازی هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات خروج خودروسازان بزرگ از زیان چیست؟

الزامات خروج خودروسازان بزرگ از زیان چیست؟