مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 09:352023-02-15اقتصادي

توربین های ایران در روسیه جایگزین زیمنس می شوند؟


ایران در بحث فناوری توربین های گازی جزو پنج قدرت دنیا قرار گرفته است و در منطقه هیچ رقیبی ندارد و درحال حاضر کشورهای صنعتی مثل روسیه متقاضی دریافت خدمات توربین های گازی ایران هستند.

- ایران در بحث فناوری توربین های گازی جزو پنج قدرت دنیا قرار گرفته است و در منطقه هیچ رقیبی ندارد و درحال حاضر کشورهای صنعتی مثل روسیه متقاضی دریافت خدمات توربین های گازی ایران هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ظرفیت منصوبه نیروگاه های کشور به 73 هزار و 695 مگاوات رسیده که این میزان افزایش ظرفیت نیروگاهی موجب شده است تا ایران در میان 10 کشور برتر دارنده نیروگاه های حرارتی جهان قرار بگیرد.

در حال حاضر 612 واحد تولید برق حرارتی در 134 نیروگاه وظیفه تولید 92 درصد برق مورد نیاز کشور را بر عهده دارند و میزان تولید انرژی سالانه این واحدها نیز به بیش از 350 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

در حوزه توربین سازی نیز ایران در سال های اخیر به جایگاه خوبی دست یافته، پیش از این دانش و فناوری ساخت قطعات نیروگاهی در انحصار کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، سوییس و ژاپن بود اما اکنون ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی نیز پیوسته است.

توانایی ساخت توربین نیروگاه های با بازدهی بالا (کلاس F) با کسب دانش فنی این نوع توربین در ایران ایجاد شده و به این ترتیب، ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توربین های ایران در روسیه جایگزین زیمنس می شوند؟

توربین های ایران در روسیه جایگزین زیمنس می شوند؟