مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 09:402023-02-15بين الملل

قانونگذاران پرو، رییس جمهوری کلمبیا را عنصر نامطلوب اعلام کردند


تنش ها بین پرو و کلمبیا پس از آن شدت گرفت که کمیته روابط خارجی کنگره پرو با تایید پیشنهادی، رییس جمهوری کلمبیا را عنصر نامطلوب اعلام کرد.

- تنش ها بین پرو و کلمبیا پس از آن شدت گرفت که کمیته روابط خارجی کنگره پرو با تایید پیشنهادی، رییس جمهوری کلمبیا را "عنصر نامطلوب" اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این اقدام در حالی صورت گرفته که گوستاوو پترو، رییس جمهوری کلمبیا پلیس پرو را با نازی ها مقایسه کرد و باعث شد تا اعضای کمیته روابط خارجی کنگره پرو، وی را عنصر نامطلوب بدانند.

این طرح با 13 رای موافق، سه رای ممتنع و هیچ رای منفی مورد تایید کمیته به ریاست ماریا دل کارمن آلوا قرار گرفت و اکنون برای بررسی به صحن اصلی کنگره ارائه می شود.

این طرح در پی اظهارات مطرح شده از سوی رییس جمهوری کلمبیا در روز جمعه مطرح شد که گفته بود حضور گسترده پلیس پرو در لیما، پایتخت این کشور در واکنش به اعتراضات ضد دولتی همانند اقدامات نازی هاست.

وی که منتقد نقش نیروهای مسلح در سرکوب اعتراضات است و بابت همین گفته هایش در دو ماه گذشته به شدت از سوی پرو مورد انتقاد قرار گرفته، در اظهارات روز جمعه گفت: در پرو پلیس مانند نازی ها علیه مردم شهروندان این کشور اقدام می کند و کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر را زیر پا می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانونگذاران پرو، رییس جمهوری کلمبیا را عنصر نامطلوب اعلام کردند

قانونگذاران پرو، رییس جمهوری کلمبیا را عنصر نامطلوب اعلام کردند