مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 11:252023-02-15اقتصادي

تراکم طبقه تشویقی از نقاط قوت ابلاغ بسته نوسازی بافت های فرسوده


یکی از نقاط قوت این ابلاغ 19 بندی طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز است چراکه علاوه بر ترغیب سازندگان از کوچ اقشار کم درآمد جامعه به حاشیه شهرها جلوگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهنام قاسم زاده کارشناس حوزه شهرسازی با بیان اینکه ابلاغ بسته تشویقی 19 بندی را باید به فال نیک گرفت اظهار داشت: بافت های فرسوده زیربنای توسعه زیرساختی را دارند لذا تنها مسیری که می تواند در نوسازی بافتهای فرسوده تأثیرگذار باشد، مشارکت دادن مردم در ساخت و ساز پلاک های خود است.

وی با اشاره به اینکه توسعه درون ساز شهری می تواند محرک مؤثری در ترغیب سازندگان برای ورود به ساخت و ساز بافت های فرسوده باشد افزود: احیا، مرمت و بهسازی بافت های فرسوده موجود در شهر از نظر اقتصادی کاملاً به صرفه است.

کارشناس حوزه شهرسازی در ادامه گفت: به نظر می رسد در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه ای به مردمی سازی بافت های فرسوده شده است چرا که با مطالعه این بسته تشویقی به این نتیجه می رسیم که وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا فرصت ها و زمینه هایی را فراهم کند تا ساکنان این بافت ها توانایی نوسازی را به دست آورند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز اذعان داشت: یکی از نقاط قوت این ابلاغ 19 بندی تشویق طبقاتی آن است چراکه علاوه بر ترغیب سازندگان از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراکم طبقه تشویقی از نقاط قوت ابلاغ بسته نوسازی بافت های فرسوده

تراکم طبقه تشویقی از نقاط قوت ابلاغ بسته نوسازی بافت های فرسوده