مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 11:512023-02-15بين الملل

کارشناسان سازمان ملل: تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است


شورای حقوق بشر سازمان ملل با استناد به یافته های دو گزارشگر ویژه این نهاد در خصوص تاثیر تحریم ها بر ایرانی های مبتلا به تالاسمی اعلام کرد تحریم های واشنگتن علیه تهران با قوانین بین المللی در تضاد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای حقوق بشر سازمان ملل سه شنبه (15 فوریه) با استناد به یافته های دو گزارشگر ویژه این نهاد در خصوص ایرانی های مبتلا به تالاسمی اعلام کرد تحریم های واشنگتن علیه تهران و اجرای آن ها در کشورهای ثالث با قوانین بین المللی در تضاد است.

  آلنا دوهان و اوبیورا اوکافور در بیانیه ای اعلام کردند: قانونی بودن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران طبق قوانین بین المللی مشکوک است، قانونی بودن اجرای فراسرزمینی آن ها هم همین وضع را دارد.

همچنان شرکت های خارج از ایالات متحده برای اجتناب از مواجهه با عواقب قانونی یا تجاری، خود را موظف به رعایت آن ها (تحریم ها) می دانند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازراشا تودی، دوهان گزارشگر ویژه اثرات منفی اقدامات قهری یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر و اوکافور کارشناس مستقل حقوق بشر و همبستگی بین المللی چگونگی تاثیر تحریم های یکجانبه آمریکا بعد از خروج آن از برجام در سال 2018 را بر ایرانی های مبتلا به تلاسمی اختلال خونی ارثی بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان سازمان ملل: تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است

کارشناسان سازمان ملل: تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است