مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 11:302023-02-16بين الملل

هاشمی طبا: فقط باید دعا کنیم زلزله نیاید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سیدمصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: هرچند زلزله 7.

8 ریشتری ترکیه که حدود دو دقیقه به طول انجامید، استثنایی است که به قول صاحب نظران هر صد سال یک بار روی می دهد؛ اما هیچ استبعادی ندارد که این استثنا به قاعده نزدیک شود و در فاصله زمانی کوتاه تری رخ دهد.

به علاوه فقط زلزله 7.

8 ریشتری به مدت زمان دو دقیقه آسیب رسان نیست؛ بلکه حسب کیفیت تأسیسات ایجادشده، زلزله های ضعیف تر و با مدت کمتر هم می تواند خسارات جانکاهی به بار آورد همان طور که زلزله 5.

8 ریشتری خوی، هم وطنان ما را مصیبت زده و آواره و مستأصل کرد و انرژی بسیاری صرف امدادرسانی به آنان شد و البته هر چقدر هم کمک رسانی خوب باشد، جبران مافات نمی کند.

  اگر به خود نگاهی بیندازیم، می توانیم به این درک برسیم که زلزله ای شبیه زلزله ترکیه در کشور ما می تواند پیامد های بسیار ناگوارتری را به همراه داشته باشد.

علاوه بر آنکه هنوز بسیاری از ساختمان های روستا ها از خشت و گل یا حداکثر آجر ساخته شده، بسیاری از ساختمان های داخل تهران و به خصوص نقاطی مانند اطراف تهران یا کرج مانند محمدشهر و کمال شهر به نحو بسیار محسوسی بی ضابطه و بی قاعده ساخته شده است و ساختمان های تهران هم که ظاهرا زیر نظر مهندسان ناظر نظام مهندسی ساخته شده و ساخته می شود، بدون هیچ نظارتی و صرفا با امضای مهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی طبا: فقط باید دعا کنیم زلزله نیاید

هاشمی طبا: فقط باید دعا کنیم زلزله نیاید