مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 13:302023-02-16اقتصادي

سیب زمینی اردبیل سالانه 10 الی 15 درصد کاهش می یابد


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: به دلیل کمبود آب، کشت سیب زمینی هر سال 10 الی 15 درصد در اردبیل کاهش می یابد.

- ایسنا/اردبیل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: به دلیل کمبود آب، کشت سیب زمینی هر سال 10 الی 15 درصد در اردبیل کاهش می یابد.

حسین پیرموذن 27 در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به کاهش کشت سیب زمینی در اردبیل گفت: در پنج سال گذشته سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصول سیب زمینی در اردبیل تولید می شد که این میزان در سال جاری به 680 هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مجوز آبیاری باید بصورت عادلانه صادر شود، افزود: برای افزایش کشت سیب زمینی باید آب مورد نیاز سیب زمینی کاران تامین شود.

پیرموذن با بیان اینکه زیرساخت های صنایع تبدیلی و تامین مواد اولیه در استان به دلیل نبود امکانات لازم فراهم نشده است، یادآور شد: در بحث کشت سیب زمینی نژاد آگرویا تنها در اردبیل تولید می شود که قابلیت صادرات دارد و جزو گران ترین سیب زمینی در دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی ماشین آلات واحدهای تولیدی استان با هدف رقابت در بازارهای جهانی گفت: برای اینکه محصولات صادراتی با زمان ماندگاری بالا در استان تولید شود، لازم است علاوه بر ایجاد صنایع تبدیلی تجهیزات و ماشین آلات واحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیب زمینی اردبیل سالانه 10 الی 15 درصد کاهش می یابد

سیب زمینی اردبیل سالانه 10 الی 15 درصد کاهش می یابد