مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 00:092023-02-18اقتصادي

مردم لیبی با بزرگ ترین ذخایر انرژی آفریقا محروم از گاز پخت و پز هستند


مردم در کشور لیبی که بزرگ ترین دارنده ذخایر نفت و گاز در آفریقا است در روزهای سرد زمستانی ساعت ها برای پر کردن سیلندرهای گاز مایع مخصوص پخت و پز در صف می ایستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، شهروندان در لیبی در مقابل ایستگاه های گاز در طرابلس، پایتخت لیبی صف می کشند تا سیلندر گاز خالی را با سیلندر پر به قیمت یارانه ای دولتی یعنی سه دینار تعویض کنند، در حالی که قیمت آن در بازار آزاد، اگر یافت بشود، به 30 دینار (یک دلار = 4.

81 دینار) می رسد.

حسین الترکی، یک شهروند در مقابل ایستگاه در تاجوره در شرق طرابلس می گوید که کمبود و گرانی سیلندرهای گاز بحران جدیدی است که به بحران های فراوانی که شهروندان لیبیایی از آن رنج می برند افزوده شده است.

وی افزود: ما ساعت ها در صف مقابل ایستگاه های گاز توزیع مایع پخت و پز می ایستیم و البته خیلی اوقات می گویند تمام شد یا اصلا ندارند و ما مجبوریم برای تامین آن به بازار آزاد مراجعه کنیم.

در شهر مسلاته در 100 کیلومتری شرق طرابلس جلال الشعافی، یک شهروند دیگر می گوید: در این شهر ما اصلا گاز پخت و پز نداریم و مجبوریم سیلندرها را از بازار آزاد به قیمت 30 تا 50 دینار خریداری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم لیبی با بزرگ ترین ذخایر انرژی آفریقا محروم از گاز پخت و پز هستند

مردم لیبی با بزرگ ترین ذخایر انرژی آفریقا محروم از گاز پخت و پز هستند