مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 09:512023-02-19سياسي

انتقاد شدید عالم بوشهری از یک اقدام/ یاوه گویی هایی درباره «حجاب» که بی پاسخ نماند


با وجود سانسور و خفقان شدید موجود در فضای سیاسی ایران و خطرناکی حمله به دولت رضا خان، علامه بلادی بوشهری جزوه ای خطاب به مخبرالسلطنه تهیه کرد و در طی آن با شجاعت تمام به یاوه گویی های او و سردبیر روزنامه استخردر خصوص حجاب پاسخ داد.

- خبرگزاری فارس بوشهر- سینا ناجی: طبق اسناد تاریخی در جنوب کشور، علمای بوشهر از تأثیرگذارترین روحانیون و مدافعین سرسخت اسلام به شمار می روند؛ آیت الله شیخ حسن آل عصفور، آیت الله مجاهد برازجانی، آیت الله سیدمرتضی علم الهدی اهرمی، آیت الله علی نقی دشتی، علامه سیدعبدالله بلادی بخشی از این علمای نقش آفرین به شمار می روند.

علامه بلادی عالمی زمان شناس بود که در زمینه های مختلف فقه، حدیث، صرف و نحو، پزشکی، نجوم، هندسه، هیئت، زبان انگلیسی و تقریباً همه علوم عصر خود را فرا گرفته بود و از این نظر شخصیتی منحصربه فرد است.

بلادی که دوران مشروطه و جنگ جهانی اول را به چشم دیده بود در دوران رضاخان با کوله باری از تجربه به ویژه در اقدامات سیاسی انگلیسی ها مخالفت های تأثیرگذاری را با سیاست های رضاخانی انجام داد که یکی از آن ها در حوزه حجاب بود.

  رضا شاه در راستای اجرای نقشه و مخالفت با روحانیون و نابودی اسلام در نیمه دوم حکومت خود تبلیغات و اقدامات گسترده ای علیه شعائر اسلامی انجام داد و به خصوص در مورد حجاب د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد شدید عالم بوشهری از یک اقدام/ یاوه گویی هایی درباره «حجاب» که بی پاسخ نماند

انتقاد شدید عالم بوشهری از یک اقدام/ یاوه گویی هایی درباره «حجاب» که بی پاسخ نماند