مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 10:572023-02-19اقتصادي

چالش تامین سوخت کم سولفور برای شناورهای داخلی و خارجی


دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ضمن تشریح چالش های تامین سوخت کم سولفور برای شناورهای بین المللی داخلی و خارجی، گفت: اگر به الزامات حمل ونقل دریایی توجه نداشته باشیم و به مقوله   مهمی همچون سوخت کم سولفور توجه نکنیم، - از معادلات اقتصادی منطقه ای و جهانی عقب خواهیم ماند.

مسعو پل مه در گفت وگو با ایسنا، درباره اهمیت و ضرورت تامین سوخت کم سولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار کرد: مقوله سوخت کم سولفور برای استفاده شناورهای بین المللی با توجه به رویکرد سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و اطلاعیه های صادرشده باید از 15 سال قبل در مجموعه نفتی کشور مدنظر قرار می گرفت.

با توجه به تعداد ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران و میزان سوخت مورد نیاز، پروژه تامین سوخت کم سولفور در داخل کشور توسط یک پالایشگاه کلید خورد و مساعدت های لازم در این راستا از سوی وزارت نفت صورت گرفت.

وی با اشاره به چالش نحوه انتقال سوخت کم سولفور به نواحی ساحلی و بندری کشور، بیان کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت ضدرقابتی در زمینه تامین سوخت کم سولفور هستیم، زیرا در ابتدا نفت مورد نیاز باید از جنوب کشور به منطقه مرکزی انتقال پیدا کند و پس از آن در پالایشگاه تبدیل به سوخت کم سولفور و مجددا به نواحی جنوب منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش تامین سوخت کم سولفور برای شناورهای داخلی و خارجی

چالش تامین سوخت کم سولفور برای شناورهای داخلی و خارجی