مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 بهمن 1401 ساعت 21:002023-02-19بين الملل

برگزاری رزمایش گسترده اتمی روسیه در آستانه سفر بایدن به اروپا


سیصد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور می گذرد؛ تهاجمی که رویداد های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

- آمریکا پس از ارسال تسلیحات پیشرفته از جمله تانک های تهاجمی به اوکراین، حالا در صدد است تا پای جنگنده ها را به جنگ اوکراین باز کند.

  نشریه پولیتیکو گزارش داد که ژنرال ارشد آمریکایی در اروپا به قانونگذاران ایالات متحده گفت، ارسال تجهیزات غربی پیشرفته به اوکراین از جمله جنگنده های اف-16، پهپادها و موشک های دوربرد می تواند به کی یف کمک کند تا در آسمان ها حمکرانی کرده و دفاع خود علیه روسیه را تقویت کند.

  به گفته 5 منبع آگاه، کریستوفر کاوولی فرمانده مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا صبح جمعه در جلسه ای که با حضور بیش از 10 سناتور و اعضای مجلس نمایندگان پشت درهای بسته برگزار شد، به سوالی مبنی بر اینکه آیا جنگنده های اف-16 به اوکراین برای پیروزی علیه روسیه کمک می کند، پاسخ مثبت داد.

  کاوولی گفته است که اوکراین به موشک های دوربرد نیاز دارد تا به نیروهایش اجازه هدف قرار دادن مواضع روسیه از راه دور را بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری رزمایش گسترده اتمی روسیه در آستانه سفر بایدن به اروپا

برگزاری رزمایش گسترده اتمی روسیه در آستانه سفر بایدن به اروپا