مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اسفند 1401 ساعت 13:152023-02-20فرهنگي

جامعه فیلم ترکیه به همبستگی جهانی نیاز دارد/ برلیناله بی توجه بود


جامعه فیلم ترکیه که بر اثر زلزله اخیر آسیب بزرگی دیده است نیازمند همبستگی بین المللی بیشتری است و برلیناله به آنها بی توجه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، روسای مشترک جشنواره فیلم پرتقال طلایی ترکیه که در آنتالیا برگزار می شود معتقدند زلزله 7.

8 ریشتری که اخیراً مرز ترکیه و سوریه را لرزاند و به مرگبارترین فاجعه در تاریخ مدرن منطقه بدل شد، در جشنواره فیلم برلین بازتاب قابل توجهی نداشته است.

احمت بویاجی اوغلو رییس جشنواره آنتالیا می گوید مراسم افتتاحیه برلیناله با اوکراین شروع شد و با اوکراین به پایان رسید و ایران را هم مورد توجه قرار داد، اما هرگز به ترکیه و این فاجعه انسانی توجهی نکرد.

باشاک امره مدیر هنری جشنواره آنتالیا نیز تاکید می کند: وقتی در برلیناله هستم و می بینم بدون اشاره ای به زلزله دارد پیش می رود احساس افسردگی می کنم و متاسفانه دارد همین طور پیش می رود و در شبکه های اجتماعی هم شاهد حمایتی نیستیم.

برلیناله در پاسخ می گوید در دعوتی که برای مراسم افتتاحیه انجام داده درخواست کتبی برای ارایه کمک های مالی به زلزله زدگان ترکیه به سازمان پزشکان بدون مرز انجام داده است.

و حالا جامعه فیلمسازان ترکیه معتقد است نه تنها از برلیناله بلکه از دیگر جشنواره های سینمایی اروپایی هم محبت زیادی دریافت نکرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه فیلم ترکیه به همبستگی جهانی نیاز دارد/ برلیناله بی توجه بود

جامعه فیلم ترکیه به همبستگی جهانی نیاز دارد/ برلیناله بی توجه بود