مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 08:302023-02-22پزشكي

غربالگری سرطان پستان برای بیش از 148 هزار زن خوزستانی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سرطان پستان پربروزترین سرطان در زنان ایرانی است، از انجام غربالگری برای بیش از 148 هزار زن خوزستانی خبر داد.

- ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سرطان پستان پربروزترین سرطان در زنان ایرانی است، از انجام غربالگری برای بیش از 148 هزار زن خوزستانی خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت غربالگری سرطان پستان اظهار کرد: سرطان پستان با میزان بروز بیش از 13 هزار نفر سالانه و میزان بروز استاندارد شده سنی 34 نفر در یک صد هزار نفر جامعه زنان در سال، پر بروزترین سرطان در زنان ایرانی و حتی در دو جنسیت است.

سالانه 3500 زن ایرانی در اثر سرطان پستان جان می بازند وی افزود: سرطان پستان با مرگ بیش از 3 هزار و 500 نفر در سال، نخستین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان ایرانی است بنابراین تشخیص زودهنگام به منظور بهبود بقاء، سنگ بنای کنترل سرطان پستان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هدف از انجام غربالگری، شناسایی و ثبت افراد مشکوک یا مبتلا به سرطان پستان، ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف شبکه بهداشتی درمانی و ساماندهی درمان و مراقبت افراد شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سرطان پستان برای بیش از 148 هزار زن خوزستانی

غربالگری سرطان پستان برای بیش از 148 هزار زن خوزستانی