مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:462023-02-23پزشكي

نکات ایمنی را هنگام خانه تکانی جدی بگیرید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رضا محمدی گفت: با وجود تمام منافع سنت قدیمی و ایرانی خانه تکانی، هرساله بی توجهی به رعایت نکات ایمنی اتفاقات ناگواری را برای خانواده ها رقم می زند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از مسمومیت ها در منازل اتفاق می افتد، بیان کرد: هم زمان با شروع فصل خانه تکانی منازل بروز انواع مسمومیت ها به ویژه در کودکان افزایش می یابد.

محمدی مسمومیت های دارویی و مسمومیت با انواع شوینده ها را از بیشترین انواع مسمومیت های گزارش شده به مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو عنوان کرد و افزود: در زمان خانه تکانی، داروها، شوینده ها و سایر مواد خطرناک مانند آفتکش ها و همچنین فرآورده های نفتی باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

وی یادآور شد: بسیاری از داروها و محصولات مربوط به نظافت خانگی مانند جوهرنمک، مواد شوینده، لک بر و لاک پاک کن می توانند در صورت بلعیده شدن، تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی و خطرناک باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای سلامتی اعضای خانواده در پی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات ایمنی را هنگام خانه تکانی جدی بگیرید

نکات ایمنی را هنگام خانه تکانی جدی بگیرید