مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 09:402023-02-24سياسي

سامانه انتقال آب سدکانی سیب به دریاچه ارومیه افتتاح شد


با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان صبح جمعه سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، آیت الله ابراهیم رییسی صبح جمعه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) به صورت رسمی سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه را افتتاح کرد.

این سامانه شامل 35.

7 کیلومتر تونل و 11 کیلومتر کانال در فاز اول سالانه 300 میلیون متر مکعب و در مرحله دوم 600 میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می کند.

فرآیند ساخت این سامانه از سال 94 آغاز، اما به دلیل عدم تخصیص منابع پروژه تکمیل نشده بود تا اینکه پس از سفر آیت الله رییسی به آذربایجان غربی تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

همچنین سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه بزرگترین پروژه زیست محیط منطقه غرب آسیا است که امروز با حضور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

در فاز نخست این طرح که امروز افتتاح شد، 300 میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد کانی سیب در پیرانشهر پس از عبور از 36 کیلومتر تونل، 11 کیلومتر کانال و 28 کیلومتر رودخانه گدار به دریاچه ارومیه می ریزد.

در قالب این طرح، آب پس از خروج از سد کانی سیب وارد تونل 36 کیلومتری شده و پس از آن با ورود به کانال 11 کیلومتری به رودخانه گدار ریخته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه انتقال آب سدکانی سیب به دریاچه ارومیه افتتاح شد

سامانه انتقال آب سدکانی سیب به دریاچه ارومیه افتتاح شد