مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 11:262023-02-24اقتصادي

تلاش می کنیم درآمدهای بخش پتروشیمی کشور افزایش پیدا کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت در نشست عمومی جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی اظهار کرد: ایران با وجود این که یک درصد از جمعیت جهان را شامل می شود، 7 درصد از ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد؛ با احتساب ذخایر زیرزمینی جزو سه کشور برتر دنیا هستیم، در عین حال، در رده نخست کشور هایی قرار داریم که از منابع انسانی و ذخایر خود به خوبی استفاده نمی کنیم.

درآمد های غیرنفتی در حال افزایش است وی افزود: بحث کارآمدی در مدیریت، برنامه ریزی و توجه به نخبگان از مباحث کلیدی است، علی رغم تلاش های بسیار هنوز هم وابستگی به منابع گازی وجود دارد.

فلاحتیان تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در 4 دهه گذشته، درآمدهای ارزی در حوزه اقتصاد غیرنفتی در حال افزایش و رقابت با حوزه نفتی است، در زمان انقلاب اسلامی، 400 هزار دانشجوی فارغ التحصیل داشتیم که حالا این عدد به 14 میلیون رسیده است و این آمار نشان از منابع انسانی قوی ما دارد.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت با بیان این نکته که در قبل از انقلاب، نقش ما در تولید علم جهان کمتر از یک دهم درصد بود و حالا به 2 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: در زمینه مهندسی جزو شاخص ترین کشور های دنیا هستیم و از معدود کشور هایی هستیم که ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش می کنیم درآمدهای بخش پتروشیمی کشور افزایش پیدا کند

تلاش می کنیم درآمدهای بخش پتروشیمی کشور افزایش پیدا کند