مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 23:102023-02-24بين الملل

امارات از آغاز بهره برداری تجاری از سومین راکتور هسته ای براکه خبر داد


وزیر محیط زیست امارات آغاز عملیات بهره برداری تجاری سومین واحد از نیروگاه هسته ای براکه برای تولید برق را یک دستاورد جدید برای کشورش خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اماراتی البیان، سازمان انرژی هسته ای امارات امروز جمعه از آغاز عملیات بهره برداری تجاری سومین راکتور نیروگاه انرژی هسته ای صلح آمیز براکه خبر داد.

البیان  بعد از ظهر جمعه گزارش داد که این بهره برداری تجاری سهم نیروگاه های هسته ای صلح آمیز امارات را در دستیابی به اهداف این کشور برای دستیابی به ابتکار راهبردی خالص صفر (بی طرفی آب و هوایی) تا سال 2050 افزایش می دهد.

مریم بنت محمد المحیری، وزیر تغییر اقلیم و محیط زیست امارات امروز جمعه تایید کرد که آغاز عملیات بهره برداری تجاری از سومین راکتور در نیروگاه هسته ای صلح آمیز براکه دستاورد جدیدی برای این کشور است.

روزنامه البیان شامگاه جمعه به نقل از مریم المهیری نوشت: این موفقیت به دستاوردهای امارات در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای افزوده می شود که به افزایش تولید برق سازگار با محیط زیست و همچنین کاهش میلیون ها تن انتشار کربن کمک می کند.

وزیر اماراتی افزود: جهان بحرانی ترین دوران تاریخ خود از نظر بحران انرژی و گرم شدن زمین را سپری می کند در زمانی که ما نیاز به تضمین توسعه اقتصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات از آغاز بهره برداری تجاری از سومین راکتور هسته ای براکه خبر داد

امارات از آغاز بهره برداری تجاری از سومین راکتور هسته ای براکه خبر داد