مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 09:102023-02-25اقتصادي

سقوط ذخیره سدهای مازندران


به گفته بسیاری از کارشناسان، با وجود بارندگی هایی که به صورت برف و باران در چند ماه اخیر به خصوص در فصل زمستان در استان های شمالی به ویژه در مازندران اتفاق افتاد اما همچنان این استان با کمبود شدید آب در آبخوان ها و سدها مواجه است و کاهش چشمگیر بارندگی .

- ایسنا/مازندران به گفته بسیاری از کارشناسان، با وجود بارندگی هایی که به صورت برف و باران در چند ماه اخیر به خصوص در فصل زمستان در استان های شمالی به ویژه در مازندران اتفاق افتاد اما همچنان این استان با کمبود شدید آب در آبخوان ها و سدها مواجه است و کاهش چشمگیر بارندگی در این استان نشان از فصل تابستانی کم آب را در مازندران دارد.

در آذرماه سال جاری معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در جلسه مدیریت منابع آب استان اشاره کرده بود که میزان بارندگی 70 میلی متر و به لحاظ درصدی 41 درصد در پایان پاییز کاهش داشته است هرچند این آمار در ماه دوم زمستان و اسفند ماه اندکی بهبود بخشیده شد و با کمی ارتقا به 31 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال زراعی قبل رسید.

وضعیت آبدهی رودخانه های استان و سد شهید رجایی نیز چندان رضایت بخش نبوده است و میزان ذخایر این سد تا درصد زیادی کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط ذخیره سدهای مازندران

سقوط ذخیره سدهای مازندران