مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 16:402023-02-25اقتصادي

ضرورت حمایت از آزمایشگاه ها برای پیشگیری از بازار سیاه کیت های تخصصی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی و تشخیص طبی ایران، شهروز همتی، افزود: بیش از 80 درصد سیستم های بسته خودکار در زمینه های هورمون شناسی و ایمونولوژی در بخش خصوصی قرار دارند و باید مشخص شود سهم بخش دولتی و خصوصی بسته .

- رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی و تشخیص طبی ایران مطرح کرد ضرورت حمایت از آزمایشگاه ها برای پیشگیری از بازار سیاه کیت های تخصصی شهروز همتی گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های آزمایشگاه های کشور تامین کیت، تجهیزات و قطعات یدکی دستگاه های آزمایشگاهی است و به دلیل کمبود کیت های تخصصی شاهد ایجاد بازار سیاه در این خصوص هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی و تشخیص طبی ایران، شهروز همتی، افزود: بیش از 80 درصد سیستم های بسته خودکار در زمینه های هورمون شناسی و ایمونولوژی در بخش خصوصی قرار دارند و باید مشخص شود سهم بخش دولتی و خصوصی بسته به نوع و برند کیت ها و سیستم های آزمایشگاهی باز و بسته در سال های گذشته چقدر بوده است و تقسیم بندی منطقی تخصیص ارز در شرایط حاضر بر این مبنا باشد.

وی اظهار داشت: در کشور بیش از 70 درصد آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی در بخش خصوصی انجام می شود و کمبود کیت های تخصصی و فوق تخصصی، عمدتاً بر بخش خصوصی تأثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حمایت از آزمایشگاه ها برای پیشگیری از بازار سیاه کیت های تخصصی

ضرورت حمایت از آزمایشگاه ها برای پیشگیری از بازار سیاه کیت های تخصصی