مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 04:302023-02-26سياسي

کانون وکلا یک بازوی یاری دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است


رییس کانون وکلای خراسان با بیان اینکه کانون وکلا یک بازوی یاری دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است، گفت: به منظور اقامه کامل عدالت، استقلال کانون وکلا امری ضروری است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس کانون وکلای خراسان با بیان اینکه کانون وکلا یک بازوی یاری دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است، گفت: به منظور اقامه کامل عدالت، استقلال کانون وکلا امری ضروری است.

عباس شیخ الاسلامی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا، اظهار کرد: کانون وکلا نهادی است که خدمت عمومی ارائه می کند و در پی احقاق حق دفاع مردم است.

در قانون اساسی هم حق دفاع و داشتن وکیل، به عنوان یکی از حقوق ملت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه کانون وکلا یک بازوی یاری دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است، افزود: به منظور اقامه کامل عدالت، استقلال کانون وکلا امری ضروری است، زیرا در پرونده های حقوقی، در یک سمت نهادهایی مانند دادسرا، دادگستری و کلانتری قرار دارند و در سمت دیگر مردم هستند که به یک وکیل مستقل نیاز دارند تا بدون هیچ ترسی، از حق آنان دفاع کند.

رییس کانون وکلای خراسان ادامه داد: بنابراین باید کانون وکلا استقلال داشته باشد تا هم امور مربوطه صرفا بر عهده این نهاد باشد و هم ضمن حمایت از وکلا، اگر وکیلی تخلفی کرد، خود کانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون وکلا یک بازوی یاری دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است

کانون وکلا یک بازوی یاری دهنده به دادگستری برای اقامه عدالت است