مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 14:302023-02-27سياسي

نوروزگاه ها ظرفیتی برای احیای فرهنگ بومی اسفراین است


بجنورد_ فرماندار اسفراین بر اهمیت احیای فرهنگ بومی تأکید کرد و گفت: برپایی نوروزگاه ها در ایام نوروز ظرفیتی برای معرفی قابلیت و احیای فرهنگ های بومی است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسلم نوری ظهر دو شنبه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اسفراین اظهار داشت: برپایی نوروزگاه ها در عید نوروز فرصتی است تا ظرفیت های فرهنگی هر منطقه به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی شود.

فرماندار اسفراین به احیای فرهنگ های محلی و آداب و رسوم نوروز هم اشاره کرد و افزود: غرفه های صنایع دستی در نوروزگاه ها نقش مؤثری در معرفی و عرضه صنایع دستی هر منطقه دارند و مورد استقبال بازدیدکننده ها قرار می گیرند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و حضور میهمانان و مسافرین نوروزی در شهرستان، تمهیدات لازم و انجام شرح وظایف توسط کمیته های 10 گانه اجرایی ستاد خدمات سفر با همکاری دیگر ادارات مطابق دستورالعمل ابلاغی صورت گیرد.

نوری تاکید کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، شئونات این ماه در کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی رعایت و همچنین آیین ها و رسومات مذهبی این ماه پر خیر و برکت از سوی دستگاه های فرهنگی در این ایام برگزار گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزگاه ها ظرفیتی برای احیای فرهنگ بومی اسفراین است

نوروزگاه ها ظرفیتی برای احیای فرهنگ بومی اسفراین است