مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 15:552023-02-27اقتصادي

پاکستان در گیر و دار تورم و کمبود انرژی


نبود سرمایه گذاری های کافی، کاهش صادرات و مشکلات همه جانبه مربوط به بخش انرژی در پاکستان این کشور را با شرایط اقتصادی وخیمی روبه رو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس پایگاه خبری الجزیره قطر در یادداشتی با عنوان اقتصاد پاکستان در رنج تعطیلی کارخانه ها و استفاده از زغال سنگ به جای گاز به تشریح اقتصاد بحران زده این کشور پرداخت.

پاکستان با کاهش ارزش پول محلی خود در برابر دلار، اعمال مالیات های بیشتر، افزایش نرخ تورم و کمبود مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت، از یک بحران اقتصادی خفقان آور رنج می برد؛ افزون بر اینکه این کشور با بحران در پرداخت بدهی های خارجی خود روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، پاکستان برای دریافت بسته ای به ارزش 1.

1 میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول که از دسامبر گذشته به دلیل عدم تحقق شرایط متوقف شده بود، با مشکل مواجه است، در حالی که این بخشی از توافقنامه ای است که در سال 2019 برای دریافت وام 6.

5 میلیارد دلاری منعقد کرده است.

مذاکرات بین اسلام آباد و صندوق بین المللی پول با وجود شکست آن در دو هفته پیش، همچنان ادامه دارد که باعث شد پارلمان پاکستان دو روز پیش لایحه وضع مالیات با هدف جمع آوری 170 میلیارد روپیه (649 میلیون و 63 هزار دلار) در چهار ماه و نیم آینده را تصویب کند تا بدین ترتیب شروط صندو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان در گیر و دار تورم و کمبود انرژی

پاکستان در گیر و دار تورم و کمبود انرژی