مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 21:022023-02-27سياسي

قاتلی که با وساطت رییس قوه قضاییه از قصاص رها شد


رییس دستگاه قضایی کشور امروز در اراک با حضور در جمع طرفین پرونده ای و گفت وگو با خانواده مقتول، اولیای دم را راضی کرد از قصاص بگذرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از میزان، در جریان سفر امروز حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به استان مرکزی، آیین مصالحه و گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل، با حضور و وساطت رییس دستگاه قضا برگزار شد.

در جریان این پرونده که در سال 1394 تشکیل شده بود، فرد قاتل، مقتوله که 10 سال داشته و از بستگان او بوده را به قتل رسانده و پس از طی مراحل قضایی، حکم قصاصش را دریافت کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه طی سخنانی در این آیین، ضمن قدردانی از همه افرادی که در امر خیر و پسندیده عفو و گذشت خانواده مقتول از قصاص نقش آفرینی می کنند، گفت: بخشش خداوند متعال در سه ماه رجب، شعبان و رمضان، یک بخشش فوق العاده و بی انتهاست و ما نیز اگر بخواهیم در این سه ماه رنگ و بوی خدایی داشته باشیم می توانیم خود را در زمره افرادی قرار دهیم که اهل گذشت هستند.

وی تاکید کرد: چنانچه ما از حق خود بگذریم، دیگران هم از ما می گذرند و چنانچه ما به دیگران رحم کنیم، دیگران و خدا هم به ما رحم می کنند.

رییس عدلیه تصریح کرد: قتل عمد یک گناه بسیار بزرگ و کبیره است که حقی را برای اولیاء دم ایجاد می کند و آنها می توانند ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتلی که با وساطت رییس قوه قضاییه از قصاص رها شد

قاتلی که با وساطت رییس قوه قضاییه از قصاص رها شد