مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 10:302023-02-28سياسي

70 درصد بناهای تاریخی شهرستان بابل نیازمند مرمت است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بابل با اشاره به اینکه آرزوی ما مرمت همه بناهای تاریخی است اما نبود اعتبار دست ما را بسته است، - گفت: 70 درصد بناهای ما نیازمند مرمت است، این بناها با توجه به اینکه در مالکیت دستگاه های دولتی است مانند مسجد، تکایا، سقانفارها، پل ها، برج مقبره ها و حمام ها بیشتر موقوفه هستند و زیر نظر اداره اوقاف قرار دارد؛ انتظار داریم دستگاه ها اجرایی از محل بودجه فرهنگی در اختیار خود با نظارت میراث در مرمت این بناها به ما کمک کنند.

محمددهستانی در گفت وگو با ایسنا، خواستار مشارکت اجتماعی دهیاران، شوراها، خیران، متولیان و هیات امنای اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی در مرمت این آثار شد و افزود: بسیاری از آثار میراثی در روستاها که هویت آن روستا است را با مشارکت مردم و کمک شوراها و دهیاران مرمت، بازسازی و با جذب توریست کسب درآمد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه دوستداران میراث در فضای مجازی آثار منطقه خود را معرفی و آن را افتخار و پیشینه تاریخی خود می دانند، گفت: اگر مردم هر منطقه مشارکت لازم در حفظ بنای تاریخی داشته باشند عمده مشکلات ما در این شرایط سخت اعتباری حل می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ترک خوردن و نشست بناهای تاریخی به استحکام بخشی و مرمت اساسی نیاز دارند، یادآور شد: بیشتر بناهای تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد بناهای تاریخی شهرستان بابل نیازمند مرمت است

70 درصد بناهای تاریخی شهرستان بابل نیازمند مرمت است