مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 11:502023-02-28بين الملل

زلزله ترکیه سونامی های کوچک در پی داشته است


دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) روز گذشته (دوشنبه) گزارشی مقدماتی درباره زمین لرزه اخیر که جنوب شرق ترکیه را لرزاند، منتشر کرد و در این گزارش آمده است که زلزله های این منطقه باعث ایجاد سونامی با دامنه کوچک در برخی مناطق شده است.

- دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) روز گذشته (دوشنبه) گزارشی مقدماتی درباره زمین لرزه اخیر که جنوب شرق ترکیه را لرزاند، منتشر کرد و در این گزارش آمده است که زلزله های این منطقه باعث ایجاد سونامی با دامنه کوچک در برخی مناطق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روزنامه دیلی صباح، در این گزارش با عنوان ساختارهای ساحلی خلیج اسکندرون و ارزیابی سونامی در مدیترانه شرقی آمده است که سونامی ها با ارتفاع 17 سانتی متر در فاماگوستا در جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) مشاهده شده است.

همچنین سونامی هایی با ارتفاع 14 سانتی متر در آرسوز در استان هاتای و اردملی در استان مرسین و با ارتفاع 10 سانتی متر در کایرینا در جمهوری ترک قبرس شمالی رخ داده اند.

یکی از محققان این مطالعه بر اهمیت ارائه اطلاعات موثق به شهروندان در مورد زلزله تاکید کرد و گفت که توضیح چگونگی وقوع زلزله و انجام اقدامات احتیاطی و آماده سازی های مورد نیاز برای در امان بودن، بسیار مهم است نه صرفاً تشویق مردم به انجام اقدامات احتیاطی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله ترکیه سونامی های کوچک در پی داشته است

زلزله ترکیه سونامی های کوچک در پی داشته است