مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اسفند 1401 ساعت 14:402023-02-28اقتصادي

تولید سالانه بیش از8میلیون پایه و نهال بذری و رویشی در آذربایجان غربی


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان با تولید بیش از 8 میلیون اصله پایه و نهال یکی از قطب های مهم تولید نهال در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی اظهارداشت: وجود 2 مرکز کشت بافتی با بیش از ده سال سابقه تولید در زمینه تولید پایه  و نهال رویشی یکی از افتخارات استان در زمینه تولید نهال سالم و با کیفیت است.

وی تصریح کرد: در استان انواع نهال پایه بذری و رویشی شامل دانه دارها،هسته دارها،دانه ریز و دانه خشک تولید می گردد و نهال های تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استانها و کشورهای همسایه از قبیل کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان و ارمنستان صادر می شود.

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهارکرد: 90 نهالستان مجوزدار در استان فعالیت دارد که از این تعداد 41 نهالستان و مراکز کشت بافتی آماده عرضه و فروش نهال به باغداران درسطح استان هستند و مابقی نهالستانها در حال حاضر شرایط لازم را برای فروش ندارند.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته نهال آذربایجان غربی افزود: نهالستان های غیر مجاز لازم است که خود را با شرایط اعلام شده تطبیق داده و نسبت به شناسنامه دار کردن نهال های خود اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه بیش از8میلیون پایه و نهال بذری و رویشی در آذربایجان غربی

تولید سالانه بیش از8میلیون پایه و نهال بذری و رویشی در آذربایجان غربی